Kam směřuje projektování na škole aneb co se děje na škole v době Covidové?

 

Začátkem týdne stavební škola v Havlíčkově Brodě obdržela formou zápůjčky brýle pro virtuální realitu Oculus a 3D tiskárnu na odzkoušení vhodnosti zařízení pro výuku. Tuto zápůjčku od Alzy nám zprostředkoval zřizovatel školy Kraj Vysočina.

Studenti školy mají velmi dobré znalosti grafického programu ArchiCAD, ve kterém pracují od samého začátku ve 3D,  od první fáze zpracování dat až po finální úpravy pro vizualizace. Přitom respektují zásady BIM. Je běžnou praxí, že studenti ve třetím a čtvrtém ročníku pracují každý sám na konkrétním projektu objektu. Závěrečným výstupem kromě projektu pro územní řízení je i 3D model objektu (rodinného domu, hotelu, polyfunkčního domu, letiště, sportovní haly, hasičské zbrojnice…) a videa průchodem domu a oblet. To je běžná praxe už několik let na stavební škole v Havlíčkově Brodě. S 3D brýlemi se nabízí možnost posunu práce žáků do vyšší sféry –  projít se vyprojektovaným domem. Pokud se nám podaří  propojit profesní program s 3D brýlemi, které byly původně vytvořeny pro podporu her, během tříměsíčního zkušebního provozu, byli bychom blíže Komenského heslu: „Škola hrou“.

3D tiskárnu už na škole máme. Zatím jí využíváme v rámci projektů, na tvorbu reálného modelu domu, modelu objektů okolí nebo si žáci vytisknou v rámci hodin informatiky objekty, které vytvořili ve SketchUpu nebo 3D malování. Stará tiskárna, která je na škole jako jedna z prvních 3D tiskáren v ČR, už nesplňuje naše očekávání. Je pomalá, nepřesná, často se porouchá. Věřím, že nová tiskárna bude rychlejší, přesnější a bude kompatibilnější s programy CAD a usnadní práci učitelům a žákům.



Přidáno 22. 10. 2020, autor: Jana Wasserbauerová

tisk Tisknout   ↑ Nahoru