Zlepšení podmínek vzdělávání na SPŠS H. Brod
Číslo/Název individuálního projektu
Prioritní osa 1 – Počáteční vzdělávání
Individuální projekt ostatní z OP VK
Číslo a název oblasti podpory
1. 5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách
Řídící orgán OPVK (ŘO)/číslo výzvy
MŠMT/34
Předkladatel GP
Střední průmyslová škola stavební akademika Stanislava Bechyně, Havlíčkův Brod, Jihlavská 628
Název GP
Zlepšení podmínek vzdělávání na SPŠS H. Brod
Registrační číslo GP
CZ.1.07/1.5.00/34.1055
Datum zahájení realizace projektu
01. 09. 2012
Datum ukončení realizace projektu
31. 08. 2014
Projekt reaguje na vyhlášení Průběžné výzvy k předkládání žádostí individuálních projektů z OPVK, Prioritní osy 1 – Počáteční vzdělávání, Oblast podpory 1.5 - Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách.
Podporovanými aktivitami bude vytváření podmínek pro zvyšování kvality výuky cizích jazyků na škole, vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků školy v oblasti ICT gramotnosti, finanční gramotnosti, podpora odborných kompetencí a podpora pedagogických pracovníků při zavádění získaných znalostí a nových výukových metod.
Cílem projektu je rozvoj a zkvalitňování počátečního vzdělávání s důrazem na zlepšení klíčových kompetencí absolventů garantujících uplatnitelnost na trhu práce a zvýšení motivace k dalšímu vzdělávání.
Výstupem bude absolvování zahraničních jazykových kurzů 6 učitelů angličtiny a němčiny, vytvoření 300 digitálních výukových učebních materiálů a pořízení HW vybavení do kmenových učeben školy, vyškolení 1 pedagoga v oblasti finanční gramotnosti a proškolení vybraných pracovníků v oblasti mentoringu.
Z realizovaných projektových aktivit bude mít prospěch, a to minimálně jedenkrát, každý žák školy. V 1. roce realizace projektu se na škole vzdělává ve dvou oborech 297 žáků. V dalším roce bude projektem podpořeno dalších min. 60 žáků prvních ročníků.
Každý uvedený žák bude mít prospěch z toho, že se prohloubí kvalifikace učitelů cizích jazyků, anglického i německého, absolvovaným intenzivním zahraničním kurzem a metodickými krátkodobými kurzy.
Min. 220 žáků školy bude mít prospěch z toho, že díky vytvoření 300 digitálních učebních materiálů bude ve spojení s pořízenou technikou zkvalitněna a zpestřena výuka v minimálně 9 předmětech.
Díky splnění projektových aktivit bude zkvalitněna výuka všech žáků školy v cizích jazycích. Proškolený učitel v oblasti finanční gramotnosti přenese tyto zkušenosti na žáky školy v předmětech ekonomika. Vytvořením 15 sad po 20 výukových materiálech v 9 přírodovědných a technických předmětech bude zlepšena názornost výuky prostřednictvím elektronického vybavení, které bude instalované v každé kmenové a některých odborných učebnách. Elektronické výukové materiály budou navíc k dispozici žákům při domácí přípravě.
Vedení školy bude proškoleno v oblasti mentoringu.
Poskytnutí dotace je obecně využito na zkvalitnění vzdělávání v oblasti klíčových a odborných kompetencí žáků školy. Očekávaný přínos bude sledován ve vzdělávacích výsledcích, které spočívá ve snížení počtu neprospívajících žáků, ve snížení počtu žáků, kteří odchází z důvodu neprospěchu na jiné školy, v porovnání výsledků v předmětech, které byly a které nebyly projektem podpořeny vzhledem k výsledkům dosavadním, v úspěšnosti při společné a profilové části maturitní zkoušky, v úspěšnosti při konání přijímacích zkoušek na vysoké školy atd.
Sledování vzdělávacích výsledků je součástí komplexního autoevaluačního procesu školy.
Přidáno 13. 8. 2020, autor: Jan Novotný